22 juni 2016

Afronding plusles programmeren met Scratch

De afgelopen weken hebben Anouk, Anouk, Timo, Valerie en Thijmen tijdens de pluslessen Scratch flink geoefend met programmeren. Door het maken van verschillende opdrachten zijn de beginselen van het programmeren bijgebracht: het definiëren van variabelen, het schrijven van procedures, herhaal-lussen, als-dan-lussen, werken met strings en lijsten, etcetera.

De laatste 3 lessen mochten de leerlingen werken aan een zelfgekozen project. Op deze manier kon alle geleerde theorie in de praktijk worden gebracht.

De beide Anouks kozen ervoor om een oefenprogramma te maken om Spaans te leren. Nieuwsgierig? Klik dan op onderstaande links om ze te proberen:
Anouk vd M: https://scratch.mit.edu/projects/101951074/
Anouk M: https://scratch.mit.edu/projects/104130065/
Timo koos ervoor om een interactieve pinguïn te programmeren: https://scratch.mit.edu/projects/112842398/
Valerie heeft zich gebogen over het spelletje memory. Het viel nog niet mee om ervoor te zorgen dat de 12 memory kaartjes bij ieder spel op een willekeurige plek terecht kwamen. Maar het is Valerie gelukt! https://scratch.mit.edu/projects/111947200/
Thijmen heeft het ruimtespel “Apollo 12” geprogrammeerd: http://scratch.mit.edu/projects/109989392/
Ontzettend knap en leuk gedaan allemaal!