2 mei 2017

Tweede prijs in wiskundewedstrijd voor Melissa

Melissa uit klas 5 heeft de tweede prijs gewonnen in een wiskundewedstrijd uitgeschreven door de universiteit van Delft. Voor deze wedstrijd “weblectures maken” werden leerlingen uitgedaagd om een filmpje te maken waarin een stukje wiskundige theorie wordt behandeld. De filmpjes werden beoordeeld op inhoud, didactiek originaliteit, creativiteit en gebruik van techniek. Tevens moesten de leerlingen uitzoeken of het gebruik van filmpjes toegevoegde waarde heeft bij het leren van nieuwe theorie.

Uit het juryrapport: “Melissa weet het smartboard goed te gebruiken, sterk is dat ze hier extra’s aan het plaatje toevoegt. Het gebruik van ICT (onder andere GeoGebra) en animaties komt de uitleg ten goede. Er is veel zorg besteed aan de video’s; goede intro en goede afronding. Didactisch gezien zijn de video’s sterk omdat een moeilijk onderwerp op een andere manier behandeld wordt dan gebruikelijk. De video’s hebben een goede opbouw met mooie intermezzo’s, bijvoorbeeld die over Z-hoeken”.

De prijs werd uitgereikt tijdens de wiskunde-D dag op de TU in Delft. Er was een interessant programma waar onder andere het principe volledige inductie inductie en Zeno’s paradox aan de orde kwamen. Melissa werd deze middag vergezeld door Ivette en Robin (ook uit klas 5) en mevrouw Van Perlo. Het was een leuke en leerzame middag die bedoeld was om leerlingen met wiskunde D te enthousiasmeren voor een technische studie.

Lijkt het je nou leuk om ook mee te doen aan deze wedstrijd, meld je dan bij mevrouw Van Perlo, want op korte termijn staat de inschrijving voor volgend jaar ook open.

Melissa, nogmaals gefeliciteerd met deze knappe prestatie!